
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ | 3 |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ | 1 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Υποχρεωτικό Ενεργειακής Κατεύθυνσης (ΕΥΚ) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | Δεν απαιτούνται προαπαιτούμενα μαθήματα. |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Ναι |
Στόχος του μαθήματος είναι να δώσει στους φοιτητές/τριες όλες τις απαραίτητες γνώσεις που σχετίζονται με τη δημιουργία, μεταφορά και επεξεργασία των ρύπων. Επίσης, θα γνωρίσουν τις επαγγελματικές προοπτικές που ενδέχεται να τους παρέχει η ενασχόλησή τους με τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας αποβλήτων και θα αποκτήσουν μία σαφή εικόνα της παρούσας κατάστασης στην Ελλάδα στο θέμα αυτό. Το μάθημα περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος. Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Θεωρία: ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: Εισαγωγικές έννοιες Εισαγωγή στο μάθημα, στόχος, περιεχόμενα και αναμενόμενα αποτελέσματα του μαθήματος. Ρύπανση και Φυσικό Περιβάλλον. Η έννοια της Περιβαλλοντικής Προστασίας, νομοθετικό πλαίσιο, το Δίκτυο Φύση 2000. ΕΝΟΤΗΤΑ 2η: Στερεά Απορρίμματα Βασικά χαρακτηριστικά των στερεών απορριμμάτων – Το πρόβλημα της διαχείρισής τους στην Ελλάδα. Σύνθεση απορριμμάτων, συλλογή και προσωρινή αποθήκευση απορριμμάτων, Σταθμοί Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων. Χώροι Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων. Μονάδες ανακύκλωσης στερεών αποβλήτων, λιπασματοποίηση. Θερμική επεξεργασία – Καύση, πυρόλυση – Ανάκτηση ενέργειας από μονάδες καύσης απορριμμάτων. ΕΝΟΤΗΤΑ 3η: Υγρά απόβλητα Αιτίες και πηγές ρύπανσης των υδάτων – δημιουργία υγρών αποβλήτων. Φυσικοί, χημικοί και βιολογικοί ρύποι υγρών αποβλήτων. Μονάδες Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων. Στάδια επεξεργασίας. Προεπεξεργασία (μέτρηση παροχής, εσχάρωση, εξάμμωση, λιποσυλλογή, δεξαμενή σταθεροποίησης), Πρωτοβάθμια καθίζηση (δεξαμενές καθίζησης, κροκίδωση-συσσωμάτωση), δευτεροβάθμια βιολογική επεξεργασία (ενεργοποιημένη ιλύς, λίμνες αερισμού, βιολογικοί αντιδραστήρες, βιολογικά φίλτρα, βιοδίσκοι), τριτοβάθμια επεξεργασία (απολύμανση, απονιτροποίηση, αποφωσφόρωση). Τελική διάθεση και επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων και επεξεργασμένης λυματολάσπης. ΕΝΟΤΗΤΑ 4η : Αέρια απόβλητα Ρύπανση της ατμόσφαιρας: Οξείδια του αζώτου, οξείδια του θείου, όξινη βροχή, το φαινόμενο του θερμοκηπίου, η τρύπα του όζοντος, υδρογονάνθρακες στην ατμόσφαιρα. Αιωρούμενα σωματίδια: κατάταξη σύμφωνα με το μέγεθος, πηγές εκπομπής σωματιδίων, χημική σύσταση, επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία και στο περιβάλλον. Διοξίνες και φουράνια, αυτοκίνητα και περιβάλλον, καπνομίχλη, πρότυπα ποιότητας αέρα για τους κυριότερους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Εργαστήριο: Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Μονάδα Βιολογικής Επεξεργασίας των Υγρών Αστικών Αποβλήτων Πατρών. Δειγματοληψία από τις διάφορες φάσεις της επεξεργασίας των υγρών αποβλήτων.
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο: σε αίθουσα διδασκαλίας και στο Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Τεχνολογίας. | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Διδασκαλία με χρήση Τ.Π.Ε., Εργαστηριακή Εκπαίδευση με χρήση Τ.Π.Ε., Ηλεκτρονική Επικοινωνία με τους φοιτητές. | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Θεωρία Μαθήματος
Εργαστήριο Μαθήματος
Ο τελικός βαθμός διαμορφώνεται με σχετική βαρύτητα: 70% βαθμός θεωρίας, 30% βαθμός εργαστηρίου. Τα κριτήρια αξιολόγησης είναι γνωστά στους φοιτητές. Οι ίδιοι έχουν πρόσβαση στην επιβεβαίωση της επίδοσής τους ύστερα από σχετική ανακοίνωση του διδάσκοντος. |
|